12 października 2023

Stocznia Frauscher to jeden z niekwestionowanych liderów w budowie łodzi motorowych z napędem elektrycznym. Już w połowie XX wieku, Hans Frauscher, dziadek obecnych właścicieli stoczni, budował łodzie z napędem elektrycznym. To czyniło z niego jednego z pionierów w segmencie łodzi elektrycznych.

W swoich dążeniach do bycia liderem zrównoważonej mobilności, Porsche nie chciało się ograniczać wyłącznie do rynku samochodowego. Stąd narodził się pomysł stworzenia łodzi z napędem elektrycznym, a stocznia Frauscher była dla Porsche naturalnym wyborem, jeżeli chodzi o stocznię która będzie partnerem w tym projekcie. Obydwie marki łączą te same wartości: pogoń za innowacyjnością, sportowy design i dążenie do uzyskania jak najlepszych osiągów.

Ścieżki stoczni Frauscher i Porsche przecięły się już w przeszłości. Rodziny Porsche i Piech były klientami pierwszego pokolenia rodziny Frauscher budującego łodzie, dziadka obecnych właścicieli Stefana i Michaela Frauscher. Tym razem, w 2021 roku obydwie marki połączyło dążenie do stworzenia wyjątkowej w skali światowej, łodzi elektrycznej.

Po przeprowadzeniu dokładnych analiz, w fazie koncepcyjnej projektu podjęto decyzję o wyborze modelu łodzi Frauscher 858 Fantom Air i najsilniejszego napędu do elektrycznego modelu Porsche Macan, którego premiera zaplanowana jest na 2024 rok. Napęd elektryczny PPE – Premium Platform Electric, który będzie zastosowany w przyszłych modelach samochodów elektrycznych Porsche, debiutuje w wersji zmaryznizowanej na łodzi nazwanej Frauscher x Porsche eFantom.

Napęd Porsche PPE, w który wyposażona jest łódź eFantom, to wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o całkowitej pojemności około 100 kWh oaz synchroniczny silnik o mocy 460 KW mogący rozpędzić łódź do prędkości 46 węzłów czyli aż 85 km/h. Z prędkością marszową bagatela 22 węzły, zasięg łodzi eFantom wynosi 45 km. Podobnie jak w samochodach marki Porsche eFantom ma 4 tryby „jazdy” począwszy od docking po sport plus.

Bateria może być ładowana zarówno prądem stałym jak i zmiennym, z mocą 250 kw. Ładowanie baterii od 10% do 80% ma zająć krócej niż 30 minut.

To co wyróżnia eFantoma Frauscher x Porsche od jego „cywilnej” wersji to nie tylko to co znajduję się pod jego maską, ale też elementy designu łodzi, w projektowaniu których uczestniczyło biuro projektowe Studio F. A. Porsche. Jest to między innymi od nowa zaprojektowany pulpit sterowniczy z 12 calowym dotykowym chart ploterem oraz kierownicą modelu Macan, a zegary na pulpicie, nawiązują do deski rozdzielczej ikony motoryzacji Porsche 911.Ponadto, łódź została wyposażona w dwa ergonomiczne, sportowe fotele z tłoczonym logo Porsche na zagłówku.

W końcu, klienci eFantom będą mogli wybrać lakier z palety kolorów nadwozia samochodów Porsche.

W modelu eFantom nie zabrakło elementów wyposażenia, które mają znaczący wpływ na komfort pływania oraz spędzania czasu na łodzi, w tym ster strumieniowy, elektryczna winda kotwiczna, bimini, lodówka na napoje czy system z 4 głośnikami i wzmacniaczem.

Pierwsi szczęśliwcy mają okazję przetestować prototyp eFantom na jeziorze Garda w październiku bieżącego roku. Łódź w limitowanej edycji First Edition liczącej 25 jednostek, która trafi do produkcji w 2024 roku, jest już w ofercie RR Yachts. Łódź zaprezentowana będzie podczas targów Boot Dusseldorf w dniach 20-28 stycznia 2024.

Zapraszamy do kontaktu.

 

Fanów samochodów Porsche i tych którzy oczekują na premierę nowego elektrycznego Macana, zachęcamy do kontaktu z salonami PIA (Porsche Inter Auto Polska)

#PorscheInterAutoPolska
#PIAPolska